Известие

Collapse
No announcement yet.

проблем с главините след смяна на гуми!!!

Collapse
X
 
  • Filter
  • време
  • Show
Clear All
new posts

  • проблем с главините след смяна на гуми!!!

    Карам Алфа Ромео 145 JTD 1999 год. Както предполагма ще разберете от разказа ми по-долу - имам я от скоро, а и съм жена ! Това е първата ми кола, както и първата смяна на гуми!
    По същество!
    Преди 2 седмици отидох да сменя летните си гуми с лети джанти (оригинални) и да си сложа зимните с метални джанти, в сервиза на "Радиал" на "Шипченски проход" (до зала Универсиада). Имах лошия късмет да попадна на "майстор", който разбираше от смяна на гуми, колкото мен(може и по-малко) и самият той доказа приказката - "Хубава работа, ама циганска" .
    Та след много спорове - защо не знам какви винтове се слагат с едните и какви с другите джанти, защо не съм си ги купила преди да отида при тях и защо изобщо им се сърдя сега, че винтовете превътат и грам не стават за нищо + 4 часа стоене на студа, се случи така, че - едвам ми сложиха зимните гуми, чистиха или и аз не знам какво правиха с резбите на главините, дадох 40лв за нови "специални" винтове (за предна и задна лява гуми), не ми дадоха касове бележка, успокоиха ме, че всичко е наред вече и ..хайде по живо, по здраво!
    До днес!!! След като ми се наложи да отида отново на гумаджия и той изпадна в тих ужас! Чисто новите винтове бяха със смазани резби, няколко оттях превъртаха при опит за затягане, а за резбите на главините...общо взето не стават за нищо!
    Едвам ми позволиха да си прибера колата, защото е много опасно да карам така и сега "стоя" във форума с надеждата да намеря най-доброто и евтино решение на проблема!
    Казаха ми, че имам 2 варианта - единят е нарязване на нови резби с метчик (който почти го изключиха като опция) и а другият (по-вероятния и много по-скъпия) е нови главини, нови лагери, нови дискове и всичко това по 4, тъй като не мога да сменя само предна лява и задан лява, а трябва да извърша съответните ремонти и на дясната част на колата!
    Отчитам собствените си грешки и не ги отричам, но не затова пиша тази тема! Имам нужда от помощ и ако някой има желание да помогне със съвет, по-добри идеи или варианти за справяне със ситуацията, нека ги сподели! Ще съм ви благодарна!
    Предварително благодаря!!!

  • #2
    съжелявам за случилото се колежке но вариантите са тези които си ги изброила така че действай според финансите с които разполагаш може и всичко това втора употреба.успех
    Alfa romeo GTVex
    Alfa romeo 159 08"16V JTDmex
    Audi A6 Avant 09" 3.0 TDI S-line Quattro
    Аudi A3 1.8 20V 02"

    Comment


    • #3
      ...а другият (по-вероятния и много по-скъпия) е нови главини, нови лагери, нови дискове и всичко това по 4, тъй като не мога да сменя само предна лява и задан лява, а трябва да извърша съответните ремонти и на дясната част на колата!...
      Какво им е на дисковете? Защо да не може само левите главини, т.е. тези с претакованата резба? Или малоумниците, въпреки, че са видели, че болтовете за летите джанти са много по-дълги от тези за железарките, са ги завили с тях и са наиграли венците( или както там се наричат чикиритките) за АБС-а на главините. Ако е станало така си за 4 броя. Приемам, че си с АБС. А, ако това горното е станало, след твое изрично настояване - сама си си виновна. Каквото и да се налага да смениш сега, първо си купи по-къси болтове, т.е. за железни джанти. Железните джанти са 4 х 98, предполагам?
      75 2.5 QV 08.86 г. - Ех...
      155 1.7 07.93 г. - Сиромашки тунинг + JR filter + ниска - замина за скрап...
      FIAT Tipo 1.6 12.93 г. 835С1.000 - вече 2.0 TS 8V Turbo с екстрите от горната...
      Мненията са като задниците - всеки си има!

      Comment


      • #4
        Ми защо не пробавш първо с нарязване на нова резба и нови болтове ,а ако не стане тогава главини !
        Alfa Romeo GTV 2.0 16V Twin Spark 150hp
        Fiat Bravo II 1.4 90hp
        sigpic
        Poor is the man whose pleasures depend on the permission of another!

        Comment


        • #5
          Не се занимавай сглупости,а призови на помощ Лисан,Б обо,Търтей и компания.Само Търтей ти стига,Той е стар перверзен тип.Все още се намират идеалисти,кавалери.Абе,маце кажи какъв е проблема и го остави на майсторите във форума
          На където и да се въртиш, задника ти пак ще е отзад!
          Интелектуален кръг БКАР.sigpic Няма тема, която да не превърнем в плюскане и пукница.

          Comment


          • #6
            Пробвайте с късите болтове може и да стане със железните джанти,но това да го види някой който знае кво прай.Така поне ще отдалечиш времето за покупка на нови барабани и др.Ако имаш възможност направо сменяй.
            146 JTD-2000г.
            Punto 1.2

            Comment


            • #7
              ееееее и гуми ли не могат да слагат вече. как са ги затегнали толкова че да скъсат резбите.
              друг вариант е нарязване на нови резби и правене на фланци и джантите към фланците с нормални винтове. ще ти изнесат и джантите малко навън ама и там ще отидат има няма 400 лева.
              точка

              Comment


              • #8
                Първоначално публикувано от kolev Покажи съобщение
                ееееее и гуми ли не могат да слагат вече. как са ги затегнали толкова че да скъсат резбите.
                друг вариант е нарязване на нови резби и правене на фланци и джантите към фланците с нормални винтове. ще ти изнесат и джантите малко навън ама и там ще отидат има няма 400 лева.
                от кво ша са тея фланци 400 лв ? некв благороден метал ша да е
                ех. AR 166 FL 2.0 TS еx. AR 164 2.5 TD Super ex. AR 75 2.0 TS ex. AR 146 BOXER

                Comment


                • #9
                  ти се смееш ама у шопското равно поле по толкова взимат. материала е благородно желязо , то сега и кремиковци нали не работи и криза има а пък и тия циклони....... може двойно да са поскъпнали фланците
                  точка

                  Comment


                  • #10
                    колежке, пробвай задължително с метчик/нарязване на нова резба, ЗАДЪЛЖИТЕЛНО с късите болтове (за железните джанти); ако не стане - тогава се вкарвай във другия филм...
                    п.с. попаднала си на е*@си майсторите, такава голяма глупост не бях чувал скоро...
                    166 2.0 TS - back in the game - 10x 2 164td!!
                    x145 1.6 boxer

                    Comment


                    • #11
                      Благодаря!

                      Здравейте и благодаря на всички, които се включиха с мнения и желание за помощ (особено впечатление ми направи препоръката на mordohy ) Както се вижда kolev вече и гуми не могат да сменят! Но както ти и колегите nhg, monimsl и mochko1 съветват, първо ще видя какво мога да постигна с метчика и късите болтове, а ако не се получи - "тогава ще се вкарвам в другия филм..." То не ми е смешно, ама друго не ми остава...
                      TRENDi, до колкото разбрах от обясненията, които ми дадоха, на дисковете им няма нищо...засега. Но когато тръгна да сменям главините, щели да "отидат по дяволите" и те, и лагерите! И ДА TRENDi, малоумникът въпреки, че е видял, че винтовете са за лети джанти е завил с тях металните джанти на предна и задна лява гума и не знам какво са "наиграли" обаче фактите съм ги изложила вече в предния си пост - резбите на главините са смазани! И ДА купих си по-къси винтове ("специалните" винтове, за които вече споменах) и след 2 седмици каране с тях като ги отвихме видяхме, че и техните резби са смазани, защото резбите на главините са смазани и съответно правят същото с винтовете! И НЕ, за нищо изрично не съм настоявала, а отидох само да ми сменят летните със зимни гуми, но не знаех, че трябва човек да разбира от всяка работа, за която отива да си плати, а на майсторите трябва да им правиш "евала", че са благоволили да свършат това, за което им плащаш!!!
                      Предполагам, че на никой от вас не би му се случило подобен проблем, защото разбирате доста повече от мен (заради, което се обръщам и за помощ), но както каза колегата nhg "такава голяма глупост не бях чувала скоро..."...
                      Още веднъж - благодаря!!!

                      Comment


                      • #12
                        Добре де, я някой знаещ да обясни, защо са се прецакали резбите. Нали просто болтовете са по-дълги? Резбата е същата?
                        Алфа Ромео 146 1.6TS 1999
                        Mazda 6 2.3 2005
                        sigpic

                        Comment


                        • #13
                          DerMeister, аз не съм от знаещите , но ето какво ми обясни един друг гумаджия: нямало по-къси или по-дълги винтове за лети и за метални джанти - били едни и същи, просто влизали на различна дълбочина в единя и в другия случай. Също така каза, че проблемът идвал от това, че онзи "майстор" като е натягал винтовете на ръка (а не с пневматичен пистолет) и е кривил непрекъснато посоката, а оттам е разбил и резбите.
                          Наистина не знам вече коя е точната причина за главоболията, които този ... ми докара, затова гледам да се съсредоточа на решенията...

                          Comment


                          • #14
                            Еми и аз така знам, че просто "главата" на болта откъм главината е различна като форма и дълбочина. И в крайна сметка се оказва, че оня тулуб е напъвал и превъртал яко и затова се е прецакала резбата май май...

                            Бруталното в случая е, че това се е случило в изветен и уж професионален сервиз, а не в кварталната гумаджийница. Ебаси, да не можеш нищо да очакваш да ти направят кат хората, ако не си наясно и ти. Трябва и за доктори да учим скоро...
                            Last edited by DerMeister; d.m.y г., 18:13.
                            Алфа Ромео 146 1.6TS 1999
                            Mazda 6 2.3 2005
                            sigpic

                            Comment


                            • #15
                              1. Добре дошла на колежката , надявам се да нямаш повече никакви проблеми с красавицата 2. Пробвай с метчика , в краен случай с фланци . Давам ти телефона на Нео 0888198470 . Обади му се , и му обясни за какво става въпрос . Предполагам , че в сервиза им , Драго ще ти свърши най-добра работа .
                              145 1.6 ТС '97 ех.
                              145 1.9 JTD '00
                              307 CC 2.0 '04

                              Comment

                              Working...
                              X